Thursday, October 1, 2009

sekadar mencoret sesuatu...part 2

lepas satu-satu tugasan datang..final semakin hampir..kadang2 saya tertanya juga,lecturer2 ni mmg suka bg assignment last2 minute ye...banyak yg nak difikirkan...haii...penatnya..
tp saya kena sabar n kuat..ikhlaskan hati menuntut ilmu ni kerana Allah..untuk membantu Agama Allah..

hari ni saya menerima tugasan berkumpulan.2 tugasan..ada 2 lg tugasan individu,bg sy individu lebih mudah nak dilaksanakan kerana cuma memerlukan komitmen saya..tp yg berkumpulan ni..faham2 je laa..kadang2 ada yg nak ikot kepala sendiri,ada yg xdtg group discussion..pening2..
saya faham..sume org ade masa dan komitmen masing2 terhadap beberapa perkara..apa yg bagus ttg kerja berkumpulan ni dapat gain more knowledge,ideas and etc..kdg2 kna akur juga...ada pendapat org lain adalah lebih baik dari pendapat kita sendiri..

xpe la...setel keje consti nant kita mulakan group task tu nant...hehe

hmm..habes kelas tadi sy bergegas pulang ke bilik..dalam fikiran saya,kena siapkan text untuk oral bahasa arab nant..perut saya berbunyi..Ya Allah, sy lgsung terlupa..dari pg lg perot saya belum diisi..seteguk air pon sy xminum apatah lagi makan..dalam hati saya..'patot la lapar gilerrr'..tapi memandangkan saya sudah berada di bilik,terasa malas untuk turun membeli mknan di dataran cendikia tu..saya minum beberapa teguk air masak yg ada dlm bekas air..alhamdulillah..boleh tahan rasa lapar tu..lepas solat zohor sy terus ke seksyen 7,meminjam buku bahasa arab dr kawan n discussed briefly pasal drama arab nant...tugasan jugak tu..setengah jam lebih kurang sy balik semula ke kolej..

penat Tuhan je yg tau..mana tidaknya..semenjak semester ke 2 sy hanya berjalan kaki ke kelas,pergi balik..begitu juga seksyen 7..nasib baik hr ni cuaca tdak begitu panas..kalau tidak 'burn' la sy..:p
tapi sy seronok berjlan walaupon penat..lebih aman rasanya..berbeza dgn org lain yg berebut2,tolak mnolak menaiki bas setiap hr...sy teringat pengalaman sewaktu semester 1 dulu..masih baru disini..menunggu bas setiap pg,,selalu ditolak,ditarik sehinggakan kadang2 sy terlepas bas..gara2 saya mmg x pandai nak berebut..dan semester itu juga,2 beg sy putus talinya,dan pernah skali baju saya terkoyak..waktu tu sy rasa tersangat marah..akhirnya terlontar juga suara marah sy ditengah2 siswi2 yg sedang tolak menolak...
huhuhu..lucu juga..

apa2 pun..alhamdulillah syukur kpd Tuhan atas segala nikmatnya hr ini..
saya nak makan dulu..

No comments:

Post a Comment