Saturday, February 16, 2013

Mimpi

Mimpi
Semua yang bernama manusia punya mimpi
Dan saya juga...
Menulis segala impian..berjela menjadi senarai.
Ada yang dah lunas, ada juga yang masih samar2 nampaknya.
Merancang dan berusaha setapak2..
Berdoa tanpa jemu
Bertawakkal.
Walaupun kadang2 dalam melunaskan satu2 itu, ada payahnya, ada deritanya.
Namun, saya cuba untuk yakin, Allah tempat bergantung yang paling utama.
Kalau Allah tentukan itu, itulah yang terbaik.
Kalau Allah tak tentukan ini, juga terbaik.
Sebab apa2 pun, segalanya ketentuan Allah.

Sekarang dalam usaha memilih tapak menambah ilmu.
Indonesia?
Timur Tengah?
atau disini...
Indonesia.. saya suka..
Timur Tengah..saya kasih
disini...(isi tempat kosong)

Memutuskan tentang ini benar2 sukar.
Ada halangan untuk setiap satunya
Namun saya tak pernah putus asa dengan setiap impian saya.
Saya tak pernah berhenti merancang dan berusaha..walaupun halangan tetap ada.
Moga Allah mudahkan..moga Allah lembutkan hati2 mereka yang menyayangi saya, yang masih belum yakin melepaskan saya jauh dari mereka.
Moga..


........................................................................................................................................








No comments:

Post a Comment