Wednesday, September 30, 2009

kasih tak bersyarat

gambar mak dengan cucu kesayangan dia...
sebenarnya ak rindu sgt kat mak..org yg terlalu bnyak berkorban untuk kami adik beradik yg 6 org ni...
sorg2 ada ragam masing2..termasuk aku..tp mak tetap sabar...didikkn mak jugak la buat ak temui jalan ku pulang...

setiap kali ak balik kg mak akan masak apa je yg aku idamkan..
ada sekali..
ak ckp: "lama x makan bubur lambuk"
tp xde sape pon respon apa yg ak ckp..sume tgah tgok cite indon 'SEKAR'..
termasuk la mak..cite favor8 dia tu..
pastu waktu berlalu..ak keluar berjalan...
balik2 dh dekat waktu berbuka..
ak tengok atas meja makan..bubur lambuk masakn mak aku..bukan yg dibeli..dari rupa,bau n apatah lg rasanya..itu air tangan mak aku..
rasa terharu...
tp...beratnya ht ak nak lafazkan 'terima kasih mak'..
yg terucap..'owoss bubur lambuk...brape minit g nak berbuka ni..'

n lepas habes berbuka..ak cakap..'esok nak makan sup tulang r plok'
dan xdjangka esok pg2 g mak aku xde...pegi pasar beli tulang n daging untuk berbuka...dr situ ak nampak betapanya mak ak cuba penuhi apa yg ak inginkan...

dalam hati ak ni..Tuhan je yg tau...betapa terharunya ak...tapi lafaz itu masih tersimpan..
TERIMA KASIH MAK...

mood:tgah homesick

No comments:

Post a Comment