Sunday, October 11, 2009

episod cinta seorang hamba

Kekasihku..
Telah aku selongkar pelusuk sanubari ini
Mencari cinta untuk aku hamparkan buatMu
Permaidani cinta yg ku anyam bersama rindu
Ingin ku hadiahkan buatMu

Kekasihku
Risalah cinta dariMu menjadi pengubat rindu
Kalam2 Mu ku baca..
Buat jiwaku gementar..
Kekasihku,
Seandainya jejak2 yg aku lalui
Membenih murkaMu padaku
sujud aku berteleku mengharap keampunanMu
Kekasihku
Seandainya aku terlupa untuk mencintaiMu
Kerana pesona dunia yg menggoda nafsuku
Bangkitkanlah imanku agar aku terus menganyam cinta untukMu

Kekasihku..
Ingin aku bercerita padaMu
Walau ku tahu Kau lebih mengetahui setiap bicara qalbu ini
Namun aku perlukan Kekasihku..
Untuk merebahkan tangisan disaat aku kepayahan
Untuk aku bicarakan kesyukuran disaat Kau hamparkan kebahagiaan

Kekasihku,
Semalam disaat aku dibuai waktu
Aku terpana dengan kecintaan fana
Ku hirup segala nikmatMu
Tanpa sedar..aku lupa untuk bersyukur padaMu

Saat itu,
Kau teguri aku dgn kepayahan
Ujian dariMu menuntun aku
Yang tersasar menongkah arus
Akibat tergoda dengan nafsu
Lantas kembali aku menghadapMu dgn penuh kehinaan..

Kekasihku
Aku sentiasa mendambakan cinta dariMu
Namun seringkali aku lupa untuk mencintaiMu
Kekasihku..
Mungkinkah aku Kau pilih untuk menjadi kekasihMu
Sedangkan aku tidak bisa mnjadi seperti Rabiatul Adawiyyah..
Yg menghamparkan seluruh cintanya
Tanpa menghiraukan dunia
Hanya untukMu

Kekasihku
Telah ku lalui semalam
Hari ini
Yg terkadang aku sendiri tidak pasti
Sedalam manakah cintaku pdMu
Sepanjang nafas ini dihela
Aku mengharapkan episod cintaku untuk hari esok
Lebih baik dari detik ini,dan sebelumnya
Aku mengharapkan cintaKu padaMu terbalas
Jgn lah Kau bolak balikkan qalbu yg lemah ini
Perkenankanlah aku untuk terus mencintaiMu semampuku
Dalam meniti episod-episod hidup yg masih bersisa
Sebelum tiba saat Kau menjemputku kembali..

No comments:

Post a Comment