Monday, November 23, 2009

sPm,BanJir,kEnangAn...

Adik bongsu saya tgah bersedih kerana terpaksa bersidai diasrama gara2 banjir yang melanda. Seperti saya beliau juga kelihatan mengalami simptom2 homesick. mungkin juga beliau terbayangkan nasik dan lauk pauk resipi ibu kami..Esok paper terakhirnya, tp kebarangkalian beliau perlu menunggu beberapa hari sehingga banjir surut amatlah tinggi..semoga dia tidak bersedih..

Dan saya pula..berada dalam dilema..wajarkah kami mengambil risiko pulang ke kg pada malam ini?Kemungkinan kami tersangkut di pertengahan jalan atau mungkin juga kami dapat sampai ke rumah dengan selamat..Menunggu keputusan kakak tercinta,jika diizinkan Allah malam ni kami akan bertolak..

2-3 hari ini saya agak sibuk memikirkan tentang beberapa perkara. Hari ni alhamdulillah beban yang menghempap benak saya sudah makin berkurang.

Beberapa jam yang lalu saya menerima SMS dari Mira,junior saya ketika disekolah. Lebih tepat lagi dia juga salah seorang adik saya,cuma berlainan ibu dan ayah..(adik agkat laaa)..tiba2 mengingatkan saya memori menjadi seniornya dahulu. Setiap waktu maghrib Mira menjadi antara jemaah yang awal dan selalu berada di saff hadapan. Dan selalu juga saya berada disebelahnya memandangkan dia selalu 'reserve'kan tempat disebelahnya untuk saya. Rindu saat itu,solat bersama,dengar taklim,conduct usrah adik2..
Paling mengharukan saya,ketika SPM, waktu itu pelajar lain semua sudah mula bercuti yg tinggal di asrama hanyalah pelajar2 tingkatan 5,..Mira dtg bersama familynya semata-mata menjenguk saya..
masih terasa saat itu walaupun kami sudah lama tidak bertemu..
ukhwah itu sungguh indah..
saya sgt merindukan waktu itu..
dan hari ini khabar dari mira mengingatkan kembali segala yang indah..
tersenyum sy apabila dia menyatakan hasratnya untuk menjadi seorang ustazah atau pakar psikologi..sgt sesuai dengan kamu dik..teruskanlah..itu juga impian diri ini yg masih tidak berkesampaian..
semoga adik2 saya berjaya di dunia akhirat..

2 comments: