Tuesday, November 24, 2009

Langkah tercipta

Semalam aku kelukaan,
kecewa kehampaan,
mencalar ketabahan.
Mimpi yang sering ku harapkan,
menjadi kenyataan,
namun tak kesampaian.

ALLAH..
inginku hentikan langkah ini,
bagaikan tak mampu untuk ku bertahan,
semangat tenggelam,
lemah daya,
Haruskah aku mengalah,
namun jiwa kuberbisik,
inilah dugaan.

Dan mataku kini terbuka,
pada hikmah dugaan,
uji keiman,

Tak dilontarkannya ujian,
di luar kekuatan
setiap diri insan.

ALLAH..
pimpinlah diriku
tuk bangkit semula
meneruskan langkah perjuangan ini,
cekalkan hati dan semangatku
Kurniakan ketabahan
agar mimpi jadi nyata
PadaMU ku meminta.

Daku mohon agung kudratMU
Wahai Tuhan yang Satu
Segalanya dariMU.

.........................................
ini adalah bait-bait dalam lagu langkah tercipta-unic.
saya sgt suka lagu ni. Lagunya yang menarik,liriknya juga sgt2 terkesan buat saya..
Pada mulanya saya pk nak post entry dengan video nasyid ni tapi selepas beberapa kali percubaan sy untuk meng'upload' video tersebut gagal, last2 sy masukkan dlm playlist sje..
sila la dengar ye...^_^

No comments:

Post a Comment