Thursday, January 13, 2011

dalam hati ada ........

sejak mereka pergi dari teratak P2-19A saya rasa diri sy umpama cicak tokek yang sesat dalam sebuah banglo mewah yang tersergam indah di Bukit Antarabangsa.terkebil2 mata seorang diri..memandang televisyen tanpa perasaan..oh sungguh bosan.
Kalau lah mereka tahu bahawa mereka adalah sebahagian dari hidup saya adakah mereka akan menangis terharu(ah jangan perasan)...
Serius...Serius...Serius..
Saya rindu mereka...walaupun kami hanya dipisahkan jalan raya sahaja..tp apa yang sering dikongsi bersama seperti teh o panas dan cekodok bilis seakan2 mengejek-ejek,menjelir2 pada sy mengatakan "padan muke ko..padan muke ko...kena tinggal"...
Tiada gelak tawa..tiada gurau senda...(emosi jiwang)..tiada saing untuk merapu,merepek...

(menikmati nescafe panas..memandang cawan..ade segumpal awan dikepala dengan sebuah dialog..eh monolog)

kalau mereka ada jarang nescafe 3 in 1 jd santapan..malam2 teh panas satu kemestian,berkongsi satu jug..dengan biskut atau apa2 sahaja yg digelar makanan yg tersedia di dapur teratak kami..
Berkongsi itu memang indah..kebersamaan itu memang manis..macam teh o yang saya buat..

Ahhhh...rindunya

Bila mereka tiada ada satu yang berubah...mungkin kadar percakapan dan rapuan saya seharian makin berkurang..(belum capai tahap pendiam)..

Saya rindu...rindu..dan rindu..

Mahu saja sy bertanya pd mereka:
tak rindukah pd chocodocs bawang dan bilis sy?
tak rindukh pada soalan2 blur dr sy umpama: (undang2 jalan raya terpakai atau tidak untuk beskal?)
tak rindukah berhalaqah beramai2 sambil menikmati apa saja yg halal ditelan menyulam kata,berbicara,bermusyawarah dr hal-hal2 merepek hingga hal-hal negara?(semua dari kamu berbakat untuk menjadi apa sahaja)
tak rindukah pada projek dapur seperti membuat makan2 yang mewah seumpama nasik ayam,tomyam,kotiau kungfu dan sebagainya???
saya rindu semuanya..
dan saya sedang menangis,meraung sambil berguling2 dalam hati...

terpulang untuk kamu semua nak rasa apa...

No comments:

Post a Comment