Tuesday, February 15, 2011

...............

Fikiran saya berselirat ketika ini. Baru sahaja berdepan dengan tangisan seorang sahabat yang berperang dengan perasaan sendiri.
Kenapa menangis? Saya menyoal dalam risau memandangkan saya tidak begitu bijak dalam mententeramkan seseorang. Melihat airmatanya yang menitis seakan begitu berat apa yang dirasakan..Jawapannya..entah lah..dia sendiri tidak dapat menentukan apa penyebab rasa sedih itu datang. Seolah-olah terlalu banyak perkara yang menimpa menjadikan diri tidak kuat.Down..
Saya hanya berdiam. Tidak tahu apa yang perlu dikatakan kerana saya sendiri seperti pernah merasai situasi seperti ini. Tekanan yang tidak dapat dikenalpasti mana satu penyebabnya. Lantas, mudah benar menangis.Sesak nafas memendam rasa.
Sahabat..
Dugaan itu datangnya dari Allah.
Kuatkanlah hatimu
Jangan diikutkan rasa yang menekan jiwa dan iman itu.
Semoga Kita sama2 kuat..
........................................................................................................................................................................

saya sendiri sedang berperang dengan perasaan sendiri..
baru dihidangkan dengan pelbagai pilihan yang harus saya pilih salah satu darinya
apa yg perlu sy perbuat?
mana yg perlu sy laksanakan?
Ya Allah..
bantulah aku dalam membuat keputusan..
yakinkanlah hatiku dengan sesuatu yang Engkau redhai
jauhkanlah segala yang Kau murkai dari setiap tindakanku.

.......................................................................................................................................................................

No comments:

Post a Comment