Tuesday, January 8, 2013

Entry tak bertitle

Bismillah..

Lama benar tak mencatat.
Lama benar tak menjenguk teratak tercinta.
Sibuk.Malas.Tak tahu...entah apa punca.

Hari ini, saya melihat tarikh sudah 8 Januari 2013
Dah minggu kedua tahun 2013
Cepat benar masa berlalu.
Menoleh sejenak masa lalu..
Yang terhampir, keluarga diuji dengan musibah
Mengajar saya tentang setiap yang dirasakan kepunyaan kita di atas muka bumi ini sebenarnya tidak ada satu pun hak mutlak kita.
Ya..Sungguh..kita tak punya apa..
kerana milik Tuan Punya Dunialah segala yang dilangit dan dibumi
Bila Allah menarik balik nikmat yang diberi..
Redha
Sabar
Syukur...
Muhasabah...

Memandang lebih jauh kebelakang
Mencari titik duka
Mencari senyum bahagia
Hidup ini warna warni sebenarnya
Tapi sejauh mana saya memaknakan setiap ketentuan yang saya lalui?
Allah..
Rasa2 nya ada ketika saya bahagia saya lupa bersyukur
Dan ada ketika saya bersedih saya lupa mengadu pada yang selayaknya..
Lupa..Lupa..Lupa..
Itulah saya..

Kembali melihat tarikh hari ni
Esok dah 9 Januari
Lusa dan seterusnya bertambah lagi usia
Makanya mati pun makin menghampiri
Kitar hidup yang pengakhirannya pasti
Cuma entah bila..
Cuma entahkan bersedia entahkan tidak..
Saya tanya pada diri
'Hafiza, kalau Tuhan ambil nyawa kau selepas ini apa yang kau bawa untuk menghadapNya'
Allah...
bermonolog sendiri...'Tuhan, jangan ambil nyawaku selagi ada dosa tak terampun, selagi tiada redhaMu keatasku'
Allah..Allah...Allah

Dan....
Koma(,)




No comments:

Post a Comment