Tuesday, December 15, 2009

Setiap detik yang perlu disyukuri

Alhamdulillah hari ini terbuka juga bagi saya ruang untuk saya menjenguk blog yang agak lama dibiarkan tersadai tanpa dikemaskini. Sebelum ini saya andaikan cuti semester kali ni dapat membuka ruang seluas-luas2nya untuk saya 'ambil cakna' dan memberi 'perhatian' yg lebih kepada blog ini, namun perkiraan saya tersasar memandangkan ada banyak perkara yang perlu diutamakan.Tapi kerinduan saya pada blog ini akhirnya terubat kerana saya punya kesempatan di waktu ini untuk mencoret sesuatu..
Dan sesuatu itu tentulah tentang 'KESYUKURAN'..

Walaupun mungkin ada secebis dua cerita duka yg menerjah ruang rasa saya, namun disebalik kedukaan itu ada hikmah yang seharusnya saya syukuri.

Alhamdulillah,semester ke-3 saya di uitm telah berlalu dan bakal menyusul pula semester keempat. Suatu yang seharusnya saya syukuri..Allah masih memberi saya kekuatan dan peluang untuk terus berjuang biarpun kadang-kadang bisikan-bisikan halus yang membuatkan diri lemah,malas dan berputus asa hampir berjaya mengalahkan iman.

Alhamdulillah.. banyak perkara baik yang berlaku dari awal tahun hingga lah saat ini yang menggantikan segala kepayahan dan beratnya dugaan sebelumnya..

Alhamdulillah..walaupun masih banyak impian yang belum termakbul,namun terlalu banyak yang terbaik telah Allah berikan..agak lewat saya sedar yang terbaik itu xsemua yang saya inginkan tapi itulah yang saya perlukan..

Dan x tercoret disini semua perkara yang harus disyukuri kerana segalanya yang datang dari Allah itu perlu disyukuri..
Apa yang datang dari Allah itu tidak mampu kita senaraikan,kita catatkan lantaran tidakkan terhitung nikmat Allah..
tidak ada suatu nikmat Allah pun yang dapat dinafikan..lantas sukarkah bagi kita untuk melafazkan kesyukuran??

...............................................................................................................
~Ya Allah..apabila mendapat nikmat terkadang tidak aku syukuri lantaran terlupa segalanya dariMu..ampunkanlah hambaMU~

1 comment:

  1. bersyukur dengan apa yang ada..tanda bersyukur ialah taat suruhan-Nya dan meninggalkan larangan-Nya

    ReplyDelete