Friday, January 8, 2010

seronoknya membaca


lama blog ini ditinggalkan. Saya bukanlah malas tapi minggu pertama semester 4 sudah bermula..banyak perkara yang harus diselesaikan.
Semalam saya menemani seorang teman keluar. Kami ke JJ Bukit Raja. Niat di hati hanya mahu menemani Nasratul Naim membeli barang..,tapi memandangkan kaki telah melangkah ke kedai buku POPULAR, keinginan untuk membeli bahan bacaan untuk diri sendiri tidak dapat ditahan.
Seronok bila melihat begitu banyak buku2 yang mana pada saya mungkin dapat mengenyangkan hati dan minda..dan akhirnya saya membeli 3 buah buku..Dua daripadanya seperti yang tertera di atas dan lagi satu sebuah novel 'KITAB CINTA YUSUF DAN ZULAIKHA'..
Buku Yakjuj & Makjuj: Bencana disebalik gunung sangat menarik perhatian saya. Buku yang sangat tebal,ditulis oleh seorang penulis indonesia. Masih lagi dalam proses pembacaan dan saya kira untuk menghabiskan sebuah buku ini akan mengambil masa yang lama memandangkan isi kandungan yang agak berat. Saya membeli buku bukan sekadar menambah koleksi buku2 ilmiah yang ada tetapi melalui buku2 tersebut sekurang-kurangnya saya dapat belajar sesuatu di luar bidang ilmu yang sedang sy pelajari di uitm..
Mempunyai sahabat2 seperti asmaie,naim dan asniza membuatkan 'hobi' saya yang satu ni makin menarik..hehe
InsyaAllah lepas ni saya akan menulis tentang 'bedah buku'--

5 comments:

  1. Salam...wah bagus betul
    Semakin rancak pembacaan sekarang...
    Terima kasih atas pemberian buku RBPT...
    Sangat menarik buku tu sampaikan saya habiskan dalam masa lebih kurang 3 jam sahaja...
    Tak boleh berhenti dari terus membacanya...
    Apa-apa pun, terima kasih daun keladi...
    Lain kali boleh bagi lagi...hehe

    ReplyDelete
  2. belum bedah lagi..baru dalam proses memahami selok belok buku..dh dpt detail nant baru dapat bedah---hehe

    ReplyDelete
  3. terima kasih!!!!!!!!!!!!!!!!!(sbb mention nama ako dlm entry mum..)haha~

    ReplyDelete