Friday, September 30, 2011

Entry Tanpa Tajuk II

Petang 29 September, ditemani seorang teman bagi melunaskan amanah kakak saya. Beliau yang sedang berada di sisi suami yang 'outstation' meminta saya membeli beberapa keperluan ibadat haji untuk mak ayah kami yang masih belum lengkap. Sepetang bersama kawan saya 'meronda' satu PKNS. Disakat teman saya 'KAK YAH' setiap kali bertemu sememangnya sudah menjadi kebiasaan. Usai membeli keperluan mak dan ayah, saya mengajak Kak Yah mencari sesuatu untuk saya. Keperluan bagi fasal awal 'Kembara Hijrah Jiwa' saya. 2-3 kedai kami singgah akhirnya bertemu juga dengan sesuatu itu. Alhamdulillah..betapa gembira hati saya. Cuma,dlm kegembiraan itu ada sedikit rasa ragu2,cuak,keliru. Isunya, bagaimana mahu mempraktikkn sesuatu yg baik dalam situasi yang menghalang? Berada di kampus takkan mengizinkan saya mengenakan 'apa yg saya beli' itu. :(.
Saya kuatkan hati..'sesuatu yang saya baru miliki' itu akan saya jadikan inspirasi,pemangkin semangat untuk saya terus berjalan atas landasan perubahan diri. Saya mahu jadi lebih baik dari sebelum ini.
Dan terima kasih untuk sahabat2 saya yg menemani..:)
..................................................................................................................

::sesi promote ilmu::
tiap2 kali saya berkesempatan utk on9 di Facebook, antara page yang saya tak ketinggalan untuk singgah, adalah page Ustaz Azhar Idrus
Disini banyak ilmu yang kita boleh kutip. :)
Pakat2 like ye..

No comments:

Post a Comment