Thursday, September 29, 2011

entry tanpa tajuk

Alhamdulillah...setelah sekian lama meninggalkan 'belog' kesayangan terbiar tanpa sebarang 'update', hari ini Allah beri juga waktu dan kekuatan untuk saya menulis.

Ramadhan dan Syawal telah berlalu. Hamba Allah ini telah pun menapak satu langkah lagi dalam meniti usia baru. 23 tahun bernafas di bumi Allah, dengan setiap detik yang telah ditinggalkan tak mampu untuk dihitung berapa banyak kesilapan dan dosa yang tanpa sedar atau dalam sedar telah tercatat. Sungguh, makin kaki ini melangkah mencari ilmu makin terasa diri ini begitu jahil..Allahurabbi,luasnya ilmuMu..betapa kerdilnya diri ini..

Termenung seketika, memerhatikan perjalanan yang dilalui beberapa bulan sebelum Ramadhan bertamu. Terasa lelah dan lemah saat itu. Bersilih dugaan menyapa kesabaran sehinggakan di satu saat rebah dan tak berdaya untuk bangun. Namun, betapa pemurahnya Tuan Empunya Dunia,dihadirkan teman-teman yang menyambut tangan membangkitkan diri yang kejatuhan.Alhamdulillah, dengan tenang langkah diteruskan.

Ramadhan lalu takkan pernah dilupakan. Ramadhan yang paling memberi makna buat hamba Allah ini. Akhirnya terbongkar segala hikmah disebalik segala kepayahan sebelum itu. Betapa Allah itu sentiasa menentukan yang terbaik untuk hambaNya. Betapa Allah sentiasa menolong hambaNya. Betapa Allah sentiasa mendengar rintih ratap hamba yang mengadu padaNya. Subhanallah,Alhamdulillah..Allahuakbar.
Berpuasa di satu daerah yang suasana cukup berbeza dari kebiasaan hamba Allah ini. Berada disisi surau yang ahlinya bersama-sama menghidupkan Ramadhan sememangnya menguatkan lagi hati yang mudah rapuh ini. Allahurabbi, betapa rindunya sekeping hati untuk sekali lagi menikmati waktu-waktu itu...

Dan kali ini..
bertekad untuk mencari sesuatu.
sesuatu yang hanya Allah yang tahu.
Pemilik takdir setiap makhluk ciptaannya.
Dan hamba Allah ini mengharapkan doa dari keluarga dan teman-teman.
Moga dikuatkan langkah.
Moga ditetapkan dalam istiqamah.
Moga langkah2 hijrah yang sering bertemu jalan-jalan yang keliru dipermudahkan agar tidak tersesat ke jurang kejahilan.
Moga kembara jiwa mencari Tuhan bertemu destinasi keredhaan.

....................................................
teguhkanlah ku di langkah ini
di pencarian hakikat diri..
...................................................

terima kasih untuk ibu dan ayah yg sentiasa mendoakn kebaikan untuk anaknya serta untuk setiap pengorbanan yang tak terhitung
terima kasih utk seorang teman yg sentiasa mengingatkan diri ini dengan nasihat dan teguran ikhlas.
terima kasih untuk sahabat yg sentiasa berada disisi saat susah dan senang

TERIMA KASIH TUHAN kerana masih memberi ruang untuk terus bernafas dengan nikmat iman dan i
slam..Alhamdulillah

No comments:

Post a Comment